Перший урок 2017-2018 навчального року. Ми - українці. Наш дім - Україна!

Форма проведення: квест з елементами флешмобу для учнів 5-6 класу
Мета: виховувати повагу і інтерес до минулого нашого народу; розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні; формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, національну свідомість майбутніх будівників суверенної Української держави.

Обладнання: магнітофон з записами, портрети видатних людей, національна символіка, картки з прізвищами спортсменів та видами спорту, палички, клей і папір для виготовлення прапорців, папір для записів, маршрутні листи.
(квест проводиться на вуличному майданчику, в спортзалі або у великому холі, для проведення заходу необхідно сім столів, розміщених на відстані 2-3 м один від одного. Квест складається з семи станцій, за кожною з яких закріплений учень, котрий дає завдання і оцінює його виконання. Клас поділений на команди, які проходять квест за маршрутним листом)
І. Організаційний  момент
Учитель:  Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.
 Хочеться згадати слова Ліни Костенко:
Є щось святе в словах: мій рідний край.
Для мене — це матусі ніжна пісня
І рідний сад, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
Для мене — це твої стежки й мої,
В містах і селах стоптані любовно,
Й пісень людські прозорі ручаї,
Усе, що серцю рідне невимовно.
Його історія... В ній стільки гіркоти.
І тим рідніш мені ти, краю рідний,
 Що вже назад поламані мости,
І день встає, як райдуга подібний.
  Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми з творчою групою учнів приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.
  ІІ. Основна частина
   Учитель:  Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди.
(ділення команд за кольоровими папірцями)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна».  
(видача маршрутних листів)
Запрошую творчу групу для презентації наших станцій з завданнями.
Станція № 1.  ТЕРИТОРІЯ
     Виступ учня:
Природа матінки- Вкраїни
Мене бентежить знов і знов.
Річки, річки і полонини-
Це моя радість і любов.
Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то земля  нашої  Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста.
 На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.
Завдання: відповісти на запитання
1. Найвища гора  України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
2.  Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та  Словаччина)
6. Найбільше штучне водоймище? (Кременчуцьке. Довжина – 149 км,ширина – 58 км, обсяг води – 13, 5 куб. км )
Станція № 2.  ІСТОРІЯ
     Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.
Українська історія – диво нетлінне,
Кожна сторінка – це в серці світлина.
Нам пам’ятати  минуле так треба,
Бо кров проливалась за мирнеє небо.
Козацькі шаблюки свистіли у полі,
За наше майбутнє, за вольную волю.
Нащадками гідними станемо нині,
Бо ми українці й живемо на Вкраїні.
Завдання: відповісти на питання, враховується кількість питань, на які встигли відповісти за хвилину
1.    В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)
2.    Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)  
3.    Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
4.    Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
5.    Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
6.      Назвіть найвидатнішого гетьмана України. ( Богдан Хмельницький)  
7.    Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)
8.    Назвіть символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)
9.    Як називається основний закон України? (Конституція)
10.    Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
11.    Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)
Станція № 3. МУЗИКА
     Виступ учня:                  Є чим пишатись Україні
Музичний світ іде вперед.
Багато років тому й нині
Вкраїнська пісня робить злет.
Вважається, що українська пісня посідає  друге місце по милозвучності за італійською. Давайте в цьому переконаємось.
МУЗИЧНА ВІКТОРИНА
Завдання:необхідно за музичним записом вгадати українського виконавця чи гурт
Записи:   «Океан Ельзи» (“Я не здамся без бою”); Олександр Пономарьов ( “Не стидайся, то твоя земля”); Руслана (“Дикі танці”); Джамала (“1944”); «Пікардійська терція» (“Пливе кача”).
Станція № 4.  ЛІТЕРАТУРА
Виступ учня: Хай лунає наше рідне слово,
Мудрість поколінь нехай звучить.
Це історія, культура, мова,
Що у серці кожного бринить.
Хай слова Тараса линуть знову.
Й нагадають, хто такі ми є.
Ми пишаємось творцями слова,
В них душа вкраїнська постає.
- А зараз ви зможете спробувати і свої сили в віршованому змаганні.
Завдання: скласти рими до поданих слів.
Варіанти:  -Наша ненька Україна (… ти у нас одна єдина)
- Ліси, річки, сади, поля… ( це наша батьківська земля)
- В полі жито колоситься…. ( у Дніпрі вода іскриться)
- Україна- рідний дім (….щасливо живемо в нім)
Станція № 5. ОСОБИСТОСТІ
Виступ учня: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.
Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.
На столі портрети: Т. Шевченко, Л. Українка, Іван Франко, Г. Сковорода, Богдан Хмельницький
Станція № 6.  СПОРТ
Виступ учня:           Наші видатні спортсмени-
Майже справжні супермени.
Україну прославляють,
Призові місця займають.
Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту (дві  групи карток)
Брати  Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Оксана Баюл - фігурне катання; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.
Станція № 7. СИМВОЛИ
Виступ учня: Священні символи Вкраїни
Для кожного як оберіг.
У кожну мить і кожну днину
На них не вплине часу біг.
В них туга й радість всенародна,
В них гордість нашої землі.
І хай співа на ній свобода,
Яку відвоювать змогли.
Завдання- із паличок і папірців (жовтого і синього)  за допомогою клею зробити прапор України.
ІІІ. Заключна частина. Висновки
Учитель:               Наше минуле – святе, незабутнє,
Це шлях у прийдешнє, це шлях у майбутнє.
- Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання  за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній з станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу в одній з номінацій.
Номінації:
- кращі на географічній станції – « Мальовнича Україна»;
- кращі на історичній  станції – «Мій край – моя історія жива»;
- кращі на станції музика - «Співуча ненька- Україна»;
- кращі на літературній станції  - «Українське слово- мудрість невмируща»;
- кращі на станції спорту  - «Гордість народу – спортивні нагороди»;
- кращі на станції «Особистості» - «Великі українці -  гордість держави»;
- кращі на станції символів – «Україна понад усе».
- Вітаємо всіх з перемогою в номінаціях!
Від Ужгорода  до Полтави
Великій Україні – слава.
Ти незалежна і єдина,
Співуча ненька-Україно!
- А тепер прошу стати з українськими прапорами у формі серця, як символ любові до рідної землі.
Флеш-моб ( під музику О. Пономарьова «Україна — то твоя земля!»)
     Учитель: і  під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:
Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна!
А ці прапорці, які ви виготовили своїми руками, нехай стануть вам згадкою про наш перший урок. До побачення!

Підготувала Холодняк Анна Костянтинівна, класний керівник
Кременчуцької школи І-ІІІ ступенів № 12
Кременчуцької міської ради
Полтавської області