Учень 1.(Наспівує від радості). Ну, це ти здорово придумав. Телепатія! Думки на відстані! Спробуй, утелепатай мені що-небудь.
Учень 2.(Розводить руками, як екстрасенс) Легко! 12 балів у тебе в кишені. Без мороки!
Учень 1. А у вас кури несуться? А казав батько, що ти за мене заміж підеш… Що ти мені літературу втелепачуєш? Надумався Стецька мені! Зараз у нас буде біологія. На, візьми підручник - параграф 36. Дивись, утискуй капітально.
Учень 2 (сідає на край сцени, кладе на коліна підручник, поглядаючи в нього, посилає думки)
Дзвінок. Початок уроку. Заходить вчитель літератури.
Учитель. Привіт, хлопці, Ірина Іванівна захворіла, тому замість біології буде література. Отже, творчість Тараса Шевченка. Хто бажає відповідати? Як завжди - ліс рук. (звертається до учня 1) йди до дошки.
Учень 1 (відкашлюється). Образ Стецька у «Сватанні на Гончарівці». Стецько – сільський персонаж, походить із середовища заможних селян. Малюючи образ героя, письменник докладно говорить ... (починається дія телепатії), що тіло його складається з гриба і водорості, які знаходяться в тісному взаємозв'язку. Він дуже невибагливий. Живе в пустелях, скелях, тундрах. Відмираючи, він утворює перегній. У цьому його головна роль ... в літературному шедеврі.
Учитель. Що з тобою?
Учень 1. Можна, я краще про Уляну розповім? В Уляни багато прекрасних задатків, автор вказує на властиві їй «благородне прагнення почуттів і думок молодих». В середині літа вона зацвітає. Комахи погано відвідують її квітки - у них немає ні нектару, ні достатку пилку. (Мотає головою.) Уляна – образ знедоленої людини. Його садять навесні, перед посадкою бульби пророщують у світлому приміщенні.
Учитель. Ти не захворів бува? Чи не готовий відповідати?
Учень 1. Готовий…. А можна інший образ? Олексій для Уляни - милий ідеал. Від природи Олексій обдарований живим розумом. Восени він відкладає яйця в кокон, сплетений з тонкої павутини. Кокон він плете в затишних місцях: під пеньками, камінням. Зовні Уляна крупніша самця.
Учитель витріщає очі.
Учень 1. Ні! Ні! Я образ Стецькового батька готував.
Учитель. Ну, давай про Павла, про Кандзюбу.
Учень 1.Постать Павла Кандзюби в творі є повним тілом, що вкрите лускою. При линьки шкіра сходить одним шматком. Він пересувається, звиваючись по землі. Отруйність особи загальновідома.
Учитель. Досить! Сідай.
Дзвінок.
Учень 1 (підбігає до учня 2). Ну, удружив. Думки на відстані. Ось тобі і телепатія. (Вдаряє його підручником по голові.) Ось тобі - дванадцятка забезпечена! Ось тобі - відмінником станеш!