Святково прибкрашений кабінет, плакат «Дитинство шкільне, прощавай», лист ватману, розкреслений у косу лінію, малюнок плачучої голівки, малюнок дзвінка і весела голівка зі словом «Ура!!!!», музичний центр
Вступне слово вчителя
Нещодавно пролунав останній дзвінок, який повідомив, що закінчився учбовий марафон з усіма його уроками, перервами, контрольними роботами і домашніми завданнями, відповідями з місця і біля дошки. (Учні проявляють радість оплесками, словами задоволення «ура», «накінець-то», «нарешті діждався»).
Дорогі випускники, вгамуйтеся і не спішіть радіти. Той дзвінок продзвенів не для вас. То було поставлено останню крапку для звичайних учнів. А ви не потрапляєте у цю графу.
Учні. Чому?
Учитель. Перш за все тому, що ви випускники і по статусу повинні працювати більше, ніж інші школярі. А тому сідайте, будь ласка, зручніше і будемо проводити останній урок.
Учитель. Ваші шкільні роки почалися саме ось із такого письма (показати роботи, які вони виконували в перші дні навчання у першому класі).
Далі ваші лінії стали рівнішими, кроки у навчанні впевненішими. І разом з першою вчителькою та іншими першими вчителями ви заявили про себе, як про мешканців, що прийшли у школу з серйозними намірами.
Танець «Тату»Учитель: Із зацікавленням і страхом (звичайно не всі) ви заходили в клас. З великою увагою стежили за кожним порухом учителя, щоб все запам’ятати, а коли приходили додому, то з повагою і любов’ю говорили батькам про вашу першу наставницю –______________.
Слово надається першій учительці.
Ведучий. Ось так і жили вони. Довгих чотири роки йшли разом з любою вчителькою-класоводом, а в травні _____ року для нинішніх випускників не дзвінок пролунав, а ударив дзвін. Вони залишали першу шкільну колиску і переходили на шкільні каруселі.
Школа другого ступеня зустріла їх рівнянням з багатьма невідомими. І найпершим невідомим для вас було, що?
Учень Іноземна мова.
Ведучий. Та для них, таких цілеспрямованих і наполегливих, все було під силу, адже вони добре пам’ятали мамині слова: «Пам’ятай, моє любе дитя, в житті немає легких доріг». І розпочався штурм вершин незнайомої мови. Як це вдалося – покаже час. А сьогодні вас вітає вчитель іноземної мови, який був інструктором і провідником у цьому нелегкому підйомі на вершину знань з іноземної мови.
Ведучий.Здається, відтоді, як переступили поріг п’ятого класу, кожного охопила пристрасть змін. Мчали підкорювати таємниці наук, шукали своє місце під сонцем. Не встигло й молоко на губах обсохнути, а ви кидаєте домівку й летите у далекі чужі світи. І винуватцем такого вчинку з вашого боку є учитель географії.
Учитель географії розповість охоче,
З чого складається гірський вулкан?
І як на карті знайти океан?
Де розташовані гори й моря.
Слово для привітання надається вчителю географії
Ведучий: А літа спливали і кожен рік залишав якусь зарубку. Скільки було пережито тихих і відкритих воєн. А коли і яка відбувалася війна вам дуже цікаво розповідали на уроках історії.
(Надається слово для привітання вчителю історії).
Ведучий: Випускники, зі святом вас вітає той, хто про всіх все знає – це директор школи.
(Привітання директора школи).
Ведучий: Продзвенів веселий дзвінок і в класі запанувала тиша. Розпочався урок. «Якщо хімію ти добре будеш знати, з неї користь завжди можна добувати»
(Слово надається вчителю хімії).
Ведучий: Хто розповість вам про мікроби та імунітет? Звичайно ж учитель біології.
(Слово надається вчителю біології).
Ведучий: Скільки раз за весь час ви зустрічали нас – послідовників Піфагора, Ньютона, Бетховена,
(Слова для привітання надається вчителям математики, фізики, вчителю співів, вчителю фізкультури).
Ведучий: На уроках ви навчились добре працювати, а тепер настав час показати чого ж ви навчилися в нас.
Випускники говорять слова привітання вчителям: Схиляємо голови в глибинній шанобі перед вами, Вчителі. Бо все добре, гуманне, що світиться в душі будь-кого, все мудре, світле й чисте – від Учителя.
Ми всі закінчили останній свій клас,
Доросле життя вже чекає на нас.
Але ми сьогодні, в останнє свято,
Велике «спасибі» повинні сказати
Всім вчителям в урочистий цей час
За те, що навчили ви добре всіх нас!
Про тих, хто знаходився поруч із нами,
Кого називали ми всіх вчителями,
Хто вивчив за 11 років нас чудово –
Про вас починаємо нашу розмову!
Свої надсилаємо вам привітання,
найкращі приймайте від нас побажання.
У святковий, веселий і радісний час
Звертаємо нашу увагу до вас!
Коли у перший клас увійшли ми несміливо,
Тоді нам все здавалось неможливим:
І як навчитися книжки читати,
Що треба у щоденнику писати,
Як літери складати у слова?
По-перше – аж боліла голова.
Нашого класного керівника
Ми сьогодні на святі вітаємо.
Від усіх наших випускників
їм здоров’я міцного бажаємо!
Наш директор схвильована дуже,
Бо вона до всіх нас – не байдужа,
І на протязі багатьох років
Завжди звертала увагу
На наші екскурсії, свята, розваги.
Клітина та мембрана, ядро, імунітет,
Все це біологія. є такий предмет.
РНК, ДНК, нервова система
Перед класом ви, вчителю,
Не одну розкривали тему.
А як нас навчали в школі чудово
Усі вчителі наші мови.
Тому мову ми рідну знаємо
За те ми вас любимо і поважаємо.
У нашій школі вчитель фізкультури –
Зразок чудовий для кожного із нас.
Бігати, стрибати нас навчає
І за це ми вдячні вам,
Що міцніти ви дали можливість нам.
Різати, стругати, смачно готувати,
Все робить навчилися в школі ми на «ять»
Тих, хто навчив нас добре працювати,
Завжди ми будемо вас пам’ятати
І згадувати будемо щодня
Вчителів трудового навчання.
А тепер заведемо розмову
Про вчителів іноземної мови.
Висловлюємо всім учителям
Свою подяку і любов свою.
За те, що добре нас навчали.
Всім вам «данке шойн», «мерсі», «ай лав’ю»
Багато формул ми запам’ятали
І теореми, як пісні співали.
З іксами та ігреками всі дуже подружились
І добре математики навчились.
Сценка «Урок історії»
Учитель. Клас до уроку готовий?
Відповідає… Петренко.
Учень. Цілком… ну-у… почалась війна…давно…
Учитель. Коли?
Учень. Ну-у… взагалі-то… зовсім давно…
Учитель. Ти згадай, згадай! Зберись!
І на запитання відповісти потрудись!
Учень. Ну-у… там… якийсь-то… фараон…
По-моєму…Наполеон
Хотів весь світ завоювать
І… став військо збирать.
Учитель. А ти не переплутав вік?!
Учень. Ні! Я ж – нормальний чоловік!
І ви нас цьому учили,
і на уроці говорили…
Учитель. Я ?! Говорила таку маячню?!
Ну… добре… продовжуй
Учень. Ну-у… ось зібрався він в похід…
Учитель. Хто?
Учень. Чингізхан… весь наш народ
Він віроломно захопив…
І зразу в рабство… повернув…
І так ми довго в рабстві… жили
І, прямо скажу, не тужили!
Але ось прийшов удільний князь
І… перебудова почалась…
Учитель. А… як же, все-таки війна?
Учень. Війна? Ах… так… була війна…
Ну-у… так… війна була жахлива!
Але, перемогли все ж – червоні!
З червоним прапором в руках
Вони ввірвалися в Стародавній Рим
І наказали рабам своїм
Встановити на всіх плантаціях
Радянську владу плюс електрифікацію!
Непереможний, овіяний славою,
Петро Перший шведів під Полтавою
Прекрасно порубав у локшину…
Учитель. О, Бог ти мій!! Ну я прошу:
Вернися до війни!!
Учень. До якої війни? До якої?
Учитель. Та до Першої ж !!
До світової!!
Учень. Ну… так… я теж так вважаю:
Війна, звичайно, світовая!
По шиї Гітлер дістав
І мир раптово настав!
Ну-у… ми випустимо всі деталі,
Як в Греції раби повстали,
Як Жанна Д’Арк безстрашно в бій
Всіх повела їх за собою,
Щоб мир міцний завоювать!
Учитель. Не продовжуй… я… ставлю… «десять»
(Учитель непритомніє, падає зі стільця. Із-за куліс вибігає «швидка допомога», дають учителю понюхати тампон, змочений у нашатирному спирті, капають у склянку краплі корвалолу, дають випити, беруть під руки і виводять. Учень розгублено стинає плечима і розводить руками).
Ми вивчали усім класом:
Ось там – Північ, тут – пампаси.
Де повітря атлантичне,
Де жаркий клімат субтропічний,
Всі знаємо – де Аппалачі,
За це ми дуже вдячні тим, хто нас навчали, і нам знання свої передавали.
Фізичну силу добре всі вивчали
І не раз її перевіряли.
На лабораторних та практичних
Дослідження проводили фізичні.
Всьому навчив нас, безумовно,
учитель фізики шановний!
Ви так прекрасні, що глянувши на Вас,
Будь-хто вирішить, що ви благополучні.
У жінки, а досвід учить нас,
Здоров’я з красотою нерозлучні.
Отож, що Ви благополучні, знаємо
По ваших чудових рисах,
Ми побажаємо Вам,
Такою залишатися назавжди.
Майбутнє
Випускник:
Той хоче стати капітаном,
Той космонавтом хоче буть,
Я теж подумала, ким стану,
Яку мені обрати путь?
Звичайно, лікарем би добре або артистом, -
Слава і честь…
А може, інженером стати, учителем,
Дітей учить,
Складних наук їх научати й науки
Головної – жить.
Професій безліч є цікавих,
Але свою обрати як?
Щоб добре діло й добра слава,
І я собі міркую так:
Потрібно лікувать хвороби,
Водить у космос кораблі,
Та я із роду хліборобів і родовід
Мій од землі!
Випускниця:
Дай, доле, нам високої води –
Щоб не кортіло тихий брід шукати
Щоб не впіймати золотої рибки
На черв’яка, що часом душу точить.
У синю прірву, доле нас веде –
Де свище сонце, вкутане в цунамі,
Де не врятують акваланги фраз,
Де будуть тільки мускули і море
Й під нами – все. Лиш небо понад нами.
Дай, доле, нам високої води.
На прощання ми хочемо зробити подарунок для школи.
1-й учень виходить з маленькою хусточкою-носовичком, яку несе у трьох пальцях витягнутої руки.
За ним іде 2-й учень з тацею, на якій лежить конус (з паперу) Учні виходять під повільну музику і маршовим кроком.
3-й учень вибігає з табличкою «Цінний експонат», яку показує глядачам. Далі він віддає табличку 2-ому учневі ( з тацею конусом-ковпачком ) і читає правила по експлуатації хусточки-носовичка.
1. Використовувати для витирання гірких сліз на обличчях учителів при розлуці з випускниками.
2. Використовувати для витирання сліз радості при зустрічі з цими ж випускниками через декілька років.
3. Зберігати її в сухому недоступному для учнів місці, тобто в кабінеті завуча, під ковпаком (ковпак додається).
(В цей час 1-й учень складає хусточку, кладе її на тацю, а другий накриває її ковпаком і вдвох подають все це директору школи).
4. Прати при температурі води +27? і при температурі рук не вище 36,6?.
5. Використовувати з моменту вручення. Термін придатності не обмежений.
Увага! Використовувати без приємних спогадів – небезпечно для життя. (Учні виходять на свої місця).
Ведучий. Скільки б ви не мандрували, але настає мить, коли перед очима – суцільна смуга, раптом згадується, що є на світі ті наймиліші серцю місця, де небо прозоріше і довше бабине літо. І вишні раніше цвітуть, і люди добріші. Де вмить минає втома і дихається легко і спокійно. Куди можна приїхати без попередження, бо тебе там завжди чекають. Той єдиний зелений прилисток – частинка твого серця, твій дім, твої батько й мати.
Є у мене найкраща матуся,
За неї до тебе, Пречиста, молюся.
Молюся устами, молюся серденьком,
До тебе, небесна Ісусова ненько.
Благаю у Тебе від серця словами
Опіки та ласки для любої мами.
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні її минали без смутку і болю.
Рятуй від недуги матусеньку милу,
Даруй їй здоров’я, рукам даруй силу,
Щоб діток зростила і вивела в люди,
Щоб ними раділа й пишалась усюди.
За це я складаю в молитві долоні
До тебе, Царице на сонячнім троні.
Привчав мене батько трудитись до поту,
А мати – любити пісні.
Спасибі вам, рідні. за щиру турботу,
Наука згодиться мені.
Шановні батьки! Вслухайтеся і вдумайтеся у ті слова, які солов’їною піснею ллються з вуст ваших дітей. Як легко це сказати. А насправді? А насправді вам треба було набратися терпіння, щоб виколисати майбутній талант, надію, опору.
Учитель читає уривки з дитячих творів про батьків.
Випускників вітають батьки
Ведучий.
Батько і мати – два серця гарячих,
Що нам дарують надію й тепло.
Батько і мати – у долі дитячій,
Треба, щоб кривди між них не було.
Адже тільки тоді буде успіх, коли є взаєморозуміння. І всі одинадцять років воно було між вами і нами. І за вашу співпрацю, за ваш батьківський труд ви одержуєте Грамоти.
Пропоную занести до книги рекордів по 11 кл. 2007р.
1. ______________- за вміння пропускати 1-ші уроки
2. ______________- за самий довгий шлях, пройдений від школи додому
3. ______________- за пристрасть до хвороб
4. ______________- за вміння бути вище чвар
5. ______________– за наполегливість у виборюванні першості
6. ______________- за ризик залишити училище і повернутися в школу
7. ______________– за життєрадісність
8. ______________– за уміння виконувати все повільно
9. ______________- за талант художника
10. ______________- за вміння вигадати поважну причину пропусків
11. ______________– за артистизм
12. ______________- за уміння приходити на другий урок
13. ______________– за спортивний хист
14. ______________- за вміння спізнюватись
15. ______________– за вміння досліджувати
16. ______________- за найдовшу прогулянку в ліску за рахунок уроків
17. ______________– за кмітливість
18. ______________- як володарку красивої коси
19. ______________– за талант організатора
20. ______________ – за вміння приховувати знання
21. ______________ - за вміння римувати
22. ______________ - за несхитність перед труднощами
23. ______________ - за найбільше пролитих сліз за оцінки
24. ______________ - за подолання алергії на школу
25. ______________ - за найкоротший шлях від дому до школи.
Ведучий.
Наш урок наближається до кінця.
Та поки ще не пролунав дитинства останній дзвінок,
я хочу вручити випускникам наказ-заповідь.
Життя – це можливість. Користуйся нею.
Життя – це краса. Захоплюйся нею.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це виклик. Прийми його.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це гра. Стань гравцем.
Життя – це багатство. Не розтринькай його.
Життя – це любов. Насолоджуйся повністю.
Життя – це тайна. Пізнай її.
Життя – це пісня. Доспівай її до кінця.
Життя – це боротьба. Стань борцем.
Життя – це безодня невідомого. Іди в неї без страху.
Життя – це успіх. Шукай його завжди.
Життя – це чудо. Не руйнуй його!
Це твоє життя. Борись за нього!